Search Engine Advertising (SEA)

Search Engine Advertising (SEA) is een krachtig middel om grote hoeveelheden relevante bezoekers te krijgen. Aan de hand van Google AdWords gaan wij scoren op belangrijke zoekwoorden. Omdat kleine ondernemers vaak een beperkt budget hebben, richten wij ons grotendeels op de long tail zoekwoorden.

Dit zijn zoekwoorden die uit meerdere woorden bestaan, waar weinig concurrentie op zit en waar meer conversie uit voorkomt. De long neck zoekwoorden zijn meestal duurder en hebben een hoge concurrentie:

Denk aan hotel (long neck) of goedkoop hotel amsterdam (long tail).


Meer winst met Search Engine Advertising

Wanneer iemand een bepaald zoekwoord intypt, is hij al opzoek naar iets. Je hoeft hem dan niet meer te overtuigen dat hij een product of dienst nodig heeft. Je slaat dus een stap over in het aankoopproces. Jij kan als ondernemer hier slim op inspelen door je tussen zijn opties te begeven.

De kosten zijn ook relatief laag en beheersbaar. Het is mogelijk om een maximaal dagbudget in te stellen, zodat jij nooit meer uitgeeft dan dat jij zou willen. Je kunt het zo gek maken als dat jij zelf wilt: €0,10 per dag / €1,00 per dag / €5,00 per dag et cetera.

Omdat wij ons ook richten op de long tail zoekwoorden, zal de CPC (Cost per Click) ook laag zijn. Dit betekent dat jij voor een lage prijs veel bezoekers naar je website kan krijgen, zoals 230 bezoekers voor €50,-. Dat klinkt misschien veel, maar dat zijn 230 potentiële klanten / cliënten!


Wat kan Social Industry doen?

  • De eerste stap is erg belangrijk. Hier bepalen we namelijk op welke zoekwoorden wij ons gaan richten. Er zal een lijst opgesteld worden van goedkope en relevante zoekwoorden waar veel op gezocht wordt. Deze zoekwoorden zijn uiteraard gerelateerd aan jouw aangeboden producten of diensten.
  • In de tweede stap gaan wij advertentiegroepen maken met passende advertenties. Hier worden passende zoekwoorden aan toegevoegd, zodat de advertentiegroepen zo specifiek mogelijk zijn. Dit kan eventueel worden aangevuld met sitelink-extensies en highlight-extensies, om zo nog meer clicks te krijgen.
  • In de derde stap gaan wij analyseren. De advertenties staan aan en we gaan kijken wat goed werkt en wat niet. Hierbij worden slecht scorende zoekwoorden vervangen of verwijderd, advertenties met een lage CTR (Click Through Rate) aangepast en eventueel nieuwe zoekwoorden toegevoegd. Dit is een constant proces, omdat er altijd verbeteringen mogelijk zijn. Wij maken hier gezamenlijk afspraken over.

Het is ook mogelijk om een consult-afspraak te maken, waarin wij dit samen uitvoeren.

 


Aan de slag met Search Engine Advertising?

Wil jij meer informatie over het adverteren op Google?

Of direct een (consult-)afspraak maken?

een blauwe call-to-action button met neem contact op voor seo.